Logo Loading

Enter your keyword

6 rzeczy, których nauczyłam się prowadząc gabinet kosmetologiczny

6 rzeczy, których nauczyłam się prowadząc gabinet kosmetologiczny

Prowadzenie własnego gabinetu to nie tylko prestiż, ale również ogromna odpowiedzialność za zdrowie i wygląd skóry klientem. Dzisiaj chciałabym podzielić się z Tobą 6 najważniejszymi rzeczami, których nauczyłam się prowadząc gabinet kosmetologiczny. Mam nadzieję, że moje wieloletnie doświadczenie w tej materii stanie się inspiracją dla Twojego rozwoju zawodowego.

  1. Specjalizacja 0 klucz do budowania jakości usług

Specjalizuję się w Kosmetologii Interdyscyplinarnej. Ty też musisz wybrać specjalizację, która jest dla Ciebie najważniejsza i konsekwentnie się w niej realizować. Nie warto oferować całego wachlarza usług, którymi dysponuje współczesna kosmetologia. Wybierz to, w czym jesteś dobra i co Cię pasjonuje. Zdecydowanie lepiej, aby Twój gabinet zamiast ilości zabiegów, będzie oferował wąski zakres najwyższej jakości usług.

  1. Menu zabiegowe oparte o potrzeby fizjologiczne skóry

Jako praktyk w nurcie Kosmetologii Interdyscyplinarnej, wiem, że kluczem do sukcesu terapii jest dopasowanie zabiegu do potrzeb fizjologicznych skóry. Nowości oraz trendy należy traktować z dystansem. Zabiegi powinny być dobierane na podstawie pełnej diagnozy organizmy oraz potrzeb skóry,  a nie nowinek, które nieustannie pojawiają się na rynku beauty.

  1. Czas i cierpliwość 

Podejście kompleksowe u nurt Kosmetologii Interdyscyplinarnej nadal jest nowością dla wielu pacjentów. Mimo tego, nie warto z niego rezygnować. Należy uzbroić się w cierpliwość i czekać, aż nasze zaangażowanie zostanie docenione i zauważone. W zdecydowanej większości przypadków, to kwestia czasu, kiedy klientki, zadowolone z efektów, zaczną polecać nasze usługi innym. 

Głębokie relacje zawsze wymagają odpowiednio dużo czasu. Jako kosmetolog wiem, że mój zawód jest takim, który wymaga wiele cierpliwości.  Wiele z prowadzonych terapii to wielomiesięczna współpraca z Klientkami, aby uzyskać zauważalne i zadowalające efekty. Uważam, że lepiej dokonać pełnej diagnozy w oparciu o wyniki badań laboratoryjnych i cierpliwie krok po kroku eliminować przyczyny i skutki dermatoz, zamiast likwidować problemy doraźnymi zabiegami.

  1. Wyraźne komunikowanie swoich wartości

W bezpośredniej relacji z klientami oraz komunikacji w social mediach nawiązuję do wyznawanych przez siebie wartości. Chcę, aby wartości, które określiłam podczas tworzenia i budowania marki miały swoje odzwierciedlenie w moich czynach. Zaniedbanie w tym obszarze to częsty błąd u młodych i niedoświadczonych kosmetologów, którzy powielają treści z innych kanałów, przez co trudniej jest im się wyróżnić i zainteresować odbiorcę.

  1. Jakość współpracy z klientami, a nie ilość 

Zarówno w życiu, jak i w pracy stawiam na jakość, a nie ilość. Zależy mi na tym, aby każdej z klientek poświęcić odpowiednią ilość czasu. Taka postawa buduje wartościowe i satysfakcjonujące dla obu stron, relacje. Dzięki odpowiedniej przestrzeni czasowej, mogę przeprowadzić rzetelną konsultację, przeanalizować wyniki badań laboratoryjnych, a w efekcie stworzyć kompleksowy plan terapii i znaleźć rozwiązanie problemu. 

  1. Inwestycja w wiedzę, nie sprzęty i marketing

Uważam, że rozwój jest podstawą sukcesu, a dla kosmetologa w pierwszej kolejności powinien on oznaczać pogłębianie wiedzy.  Wartość, jaką reprezentuje Twoja wiedza merytoryczna jest zdecydowanie większa niż wartość najnowszych sprzętów czy prawidłowo prowadzonych działań marketingowych. Jeśli wiem – to rozumiem. Gdy posiadam odpowiednie narzędzia (zabiegi, suplementację, umiejętność odczytywania wyników badań), to uzyskuję wyraźne efekty w pracy ze skórą. W ten sposób zdobywam zaufanie i lojalność klientów.

Prowadzenie gabinetu wymaga ciągłego rozwoju, zarówno tego zawodowego, jak i osobistego. Jest także motywacją do podejmowania nowych działań oraz wdrożenia pomocnych rozwiązań. A Ty, czego nauczyłaś się prowadząc własny gabinet?

Brak komentarzy

Post a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.