Inspiracje w pracy kosmetologa. Znajdź je!
Rozwój kosmetologa nie ogranicza się jedynie do zdobywania kompetencji twardych – wiedzy merytorycznej oraz praktyki. Jeśli jesteś właścicielem gabinetu, powinnaś zwrócić uwagę na jeszcze element – tożsamość marki. Określenie archetypu, identyfikacji wizualnej – loga, kolorystyki oraz atmosfery, z którą chciałabyś, aby kojarzony był Twój salon, budują poczucie stabilizacji i spokoju, oraz sprawiają, że Twoje miejsce zaczyna wyróżniać się na tle innych gabinetów. Dzisiaj przedstawię Tobie miejsca i aktywności, w których możesz znaleźć inspirację do budowania i rozwoju Twojej marki. Pamiętaj jednak, aby traktować je jako wskazówki, a swoją markę kreować samodzielnie, tak aby odzwierciedlała Twoją własną i wyjątkową wizję.
Gdzie szukać inspiracji?
Jest skarbnicą informacji i inspiracji na temat aktualnej mody oraz trendów na rynku. Obserwując wartościowe profile, zauważysz, że mają one jasno określoną stylistykę, a prezentowane treści łączą się ze sobą i wzajemnie uzupełniają. Na Instagramie zainspirować możesz się dosłownie wszystkim – modą, zdjęciami krajobrazów, makijaży, lifestylem infuencerów. Kosmetologia jest dziedziną nieodzownie związana z estetyką i nienagannym wyglądem, a te liczą się również na Instagramie.
To zbiór licznych obrazów ze wszystkich możliwych dziedzin. Inspirują, motywują, pobudzają kreatywność. Znajdziesz tam motywy, które mogą stać się inspiracją dla nowego wystroju Twojego gabinetu. Jest to także doskonała inspiracja do zdjęć, jeśli planujesz stworzenie portfolio lub chcesz wykonać nowe zdjęcia salonu.
- WIZYTY W INNYCH SALONACH, SPA
Czasami warto spojrzeć na branżę, w której się pracuje oczami klienta. Wybierz się do innego salonu i skorzystaj z jego usług. Obserwuj i analizuj. Zauważ mocne i słabe strony. W ten sposób uświadomisz sobie, w czym masz przewagę, a nad jakimi aspektami należy jeszcze popracować.
- PODRÓŻE
W podróży można zainspirować się dosłownie wszystkim. Od natury, języka, kultury, jedzenia, przez lokalne zwyczaje, po architekturę i wnętrza. Podróżując doświadczamy rzeczy nowych i niespodziewanych, a te mogą otworzyć nas na własny rozwój. Osoby, które spotykamy w podróży mogą stać się dla nas motywacją do wyrażania siebie. Przewodnicy, kelnerzy, a nawet uliczni sprzedawcy, mogą stać się prawdziwą lekcją, jak można dawać radość innym, spełniając się w pracy zawodowej.
Brak komentarzy