Logo Loading

Enter your keyword

Jak podnieść ceny usług kosmetologicznych?

Jak podnieść ceny usług kosmetologicznych?

Niezależność finansowa to obok prowadzenia skutecznych terapii kosmetologicznych oraz budowania nowych kompetencji, cel kosmetologów, którzy prowadzą własny gabinet. Pamiętam, jak wiele lat temu sama walczyłam o tę niezależność. Chciałam, aby praca, którą wykonuję z niesłabnącą pasją, przynosiła mi nie tylko satysfakcję, ale i pomagała w realizacji marzeń, wspierała mój rozwój i przyczyniła się do inwestowania i budowania stabilizacji finansowej. Stosunkowo szybko przekonałam się, że nie jest sztuką zarabianie większej ilości pieniędzy przy jednoczesnym spędzaniu w gabinecie wielu godzin. Mądre budowanie niezależności finansowej powinno iść w parze z podnoszeniem stawki godzinowej i zmniejszaniem ilości godzin pracy. Lubię myśleć o pracy i o rozwoju i mieć z tyłu głowy hasło: rozwijaj się, robiąc mniej. Idealnie wpasowało się ono w moje podejście do budowania niezależności finansowej. 

Podnoszenie cen usług kosmetologicznych jest nieodłącznym elementem budowania wysokiej stawki. W jaki sposób zrobić to mądrze, tak aby nie odstraszyć klienta? Cena usługi kosmetologicznej jest składową kilku elementów: kosztów zużycia produktów, podatków, ZUSu, innych opłat, wynagrodzenia dla pracowników oraz marży, która w zależności od rodzaju zabiegu, kompetencji kosmetologa, a nawet miejscowości, w której znajduje się gabinet, może się wyraźnie różnić. Prawdą jest jednak to, że cena usługi wzrasta wraz ze wzrostem jej jakości. Powinniśmy więc robić wszystko, aby jakość ta była możliwie najwyższa. W które obszary warto zainwestować, aby podnieść ceny usług kosmetologicznych?

  1. Wysoka jakość produktów kosmetycznych. Nie można oczekiwać wysokiej ceny za zabieg, gdy korzysta się z tanich, ogólnodostępnych produktów. Dobrze pamiętam sytuację, gdy podczas jednego ze swoich wyjazdów do SPA, miałam wykonany masaż na oliwce parafinowej za kilkanaście złotych. Nigdy nie wróciłam do tego hotelu. Takie działanie jest krótkowzroczne. Dość, że sama procedura nie będzie skuteczna, to jeszcze klient, który zauważy słabe produkty, na pewno nie wróci w to miejsce. Chcąc budować wysoką jakość usług należy postawić na możliwie najlepsze produkty kosmetyczne.
  2. Opieka okołozabiegowa. Usługa, którą klient otrzymuje nie ogranicza się wyłącznie do wykonania procedury zabiegowej, to coś znacznie więcej. Przygotowanie skóry do zabiegu, zlecenie i interpretacja badań, wsparcie pozabiegowe i indywidualne zalecenia, sprawiają, że pacjent zaczyna darzyć specjalistę zaufaniem i jest w stanie zapłacić za usługę więcej.
  3. Poprawa i ujednolicenie wizerunku marki. Logo, które łatwo zapamiętać, te same kolory i czcionki użyte w materiałach graficznych i dopracowana strona internetowa budują profesjonalny wizerunek marki. O tym jaki wpływ mają na budowanie jakości usług, możemy się przekonać obserwując ekskluzywne domy mody, salony samochodowe, a nawet rezerwując stolik w luksusowej restauracji. 
  4. Atmosfera w gabinecie. Każde miejsce ma swoją energię, a to co ją buduje to detale. Postawa kosmetologa, życzliwość, naturalne zapachy, świeże kwiaty w wazonie i kojąca muzyka. Te elementy wpływają na samopoczucie zarówno klienta, jak i kosmetologa, który niejednokrotnie wiele godzin spędza w gabinecie. 

Wszystko zatem sprowadza się do jakości. Wysoka cena usługi powinna być odpowiedzią na wartość, którą otrzymuje klient. W gabinecie kosmetologicznym składa się na nią: skuteczność i kompleksowość terapii, kompetencje kosmetologa, wizerunek marki oraz atmosfera miejsca.

Brak komentarzy

Post a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.